Hemkommen från Göteborg

Helgen i Göteborg har varit jätterolig och vi har fått sjukt mycket info om utbytesåret! När vi kom dit fick vi våra rum och jag bodde med tre andra tjejer, ena tjejen bodde i Linköping och kännde min barndomskompis som bor där! Sjukt, världen är bra liten! Under helgen har vi pratat mycket om vad man skulle göra i vissa situationer, alla möjliga tankar och det var även, förutom de tre ledarna som var där, tre andra som hade varit i USA ett år som kunde berätta och dela med sig av vad som hade upplevt, vad man skulle tänka på osv.
Det var riktigt kul att snacka med alla för man hade alltid något att prata om, alla där hemma är säkert lite uttråkade av att höra en prata om USA heeela tiden men här kunde man prata hur mycket som helst med alla utan att någon tröttnade haha.

Vi var ungefär 50 stycken blivande utbytisar på lägret som skulle till USA i höst och tror det var ungefär 7 av dom som hade fått placering, alla var sjukt avis på dom såklart! När man frågade runt så upplevde jag det som om det var ungefär hälften av dom som var där som skulle till New York innan utbytesåret så jag hoppas att få träffa några igen då! När jag satt och pratade med en tjej så visade det sig att hon hade varit på språkresa med STS till Malta exakt samtidigt som mig i sommras, och sen sa hon också att hon var i Thailand (Ao Nang) exaaakt samtidigt som när jag var där! Hur sjukt?!

På söndagen när vi hade packat ihop så tog vi bussen tillbaka in till Göteborg och gick på ett avresemöte som är obligatoriskt innan man åker, det handlade väldigt mycket om vad vi redan hade snackade om i helgen men lite ny och bra information fick man om t.ex. visum. I maj/juni någon gång kommer man få ett brev hem från Amerikanska Ambassaden och då ska man boka en tid till dom i Stockholm så man kan åka dit någon månad senare och fixa det.

När mötet var slut så var det 3 ½ timme tills mitt tåg gick till Stockholm men som tur var det 7 andra som också skulle behöva vänta lika länge som man kunde hänga med. Två andra killar som bodde i Stockholm åkte med samma tåg som mig så det var trevligt med lite sällskap hela resan hem. Väl i Stockholm gick jag till tåget som gick till Uppsala och jag var hemma någon gång runt 23.00. Jag var så himla trött så jag slocknade direkt när jag kom hem!

Den här helgen gjorde en bara ännu mera peppad på att åka! Kommer bli såååå grymt!!


Kommentarer
ewelina

TACK SÅ MKT :D känns SÅ bra just nu :D

ja, jag lägger till din länk :D

POSTAT 2011-03-22 KLOCKAN 19:46:27
BLOGG: http://evertsusa.blogg.se/
karin

Desamma! :D var jättekul att träffa dig! Vi måste verkligen hålla kontakten nu! :) har inte försökt mig på det än men tänkte göra det ikväll!, länkar dig när jag får ordning på det! :) puss <3

POSTAT 2011-03-24 KLOCKAN 13:20:53
BLOGG: http://thelandofopportunity.blogg.se/
Stina

Åh vad glad jag blev att jag hittade din blogg haha :) Du måste säga till mig när du vet vart du ska åka :)

POSTAT 2011-03-27 KLOCKAN 16:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback