The Windy City

We had an amazing time in Chicago! Bilresan tog knapt 5 timmar, vi stannade i Indiana på vägen ner på ett gigantiskt outlet mall, underbar shopping och vädret i Chicago var hur fint som helst när vi kom fram. Vi bodde på The Congress Plaza Hotel som ligger i downtown Chicago så vi kunde gå till det mesta, när vi hade checkat in bestämde vi oss för att gå och äta middag på Hard Rock Café sedan vidare till Willis Tower (näst högsta byggnaden i världen). Det var gigantiskt plus att jag är höjdrädd så det var sjukt scary, men det var värt varenda dollar!





Kan vara bland det läskigaste jag någonsin har gjort att gått upp i the Willis Tower, kollade inte ner en enda gång och nu när jag kollar på bilden ser jag att jag ser lite stel ut haha.. Men jag visste att jag skulle ångra mig om jag inte gjorde det!





Dag 2 vaknade vi upp till ösregn och vindar, självklart. Det var lite synd för man hade inte tålamod att gå utomhus och kolla på saker utan man ville bara in och värma sig för man bokstavligen blåste bort så fort man var ute. Vi tog bussen till Hankock building för att äta brunch, maten var underart god och utsikten helt fantastisk! Älskar känslan av att sitta och kolla ut över alla skyskrapor med hela staden under sig.



Sen blev det ju självklart lite mera shopping, vi gick bla. till H&M!! Ni kan inte förstå känslan att gå in där och bara känna sig hemma med alla underbara, billiga och fina kläder, töntig jag låter men seriöst, det känndes så bra! Köpte en jacka, ett par byxor (svarta skinny jeans som jag har letat efter sedan jag kom hit, H&M går alltid att lita på!) och två tröjor. Sen fick jag med mig lite smått och gott från Victoria's Secret, Hollister och Abercrombie & Fitch också!

På kvällen blev vädret mycket bättre och varmare, vi gick och såg en musikal som helle The Million Dollar Quartet. Dom sjöng covers av Elvis och Johnny Cash, mamma och Johan ni skulle verkligen ha gillat det! Innan vi gick tillbaka till hotellet gick vi förbi "the bean", vet inte riktigt hur jag ska förklara hur den ser ut så ni får kolla själva på bilderna!




Kommentarer
Hanna

Vill se shoppingen i biler!!

POSTAT 2011-11-05 KLOCKAN 11:35:55
Alma

Jag med, bilder på det du köpte! ;)

POSTAT 2011-11-06 KLOCKAN 17:05:19
BLOGG: http://alittlebit.webblogg.se/usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback