The Weekend

Helgen har spenderats hos Katie och Emily's grandparents, vi åkte till Traverse City och shoppade i lördags och igår var jag i kyrkan för första gången. Det var helt klart annorlunda från vad man är van vid. Satt och lyssnade på pastorn som snackade i en halvtimme, inte det roligaste jag har varit med om. Så jag är ganska glad över att jag inte behöver gå dit varje söndag!

I kyrkan var det ett par som är bekanta till familjen som kom fram och hälsade på mig och pratade lite. Innan vi skulle åka hem kom dom fram igen och frågade om jag kom från Sverige för dom hade hört det från någon annan. Dom hade trott att jag var amerikan hela tiden eftersom jag inte hade någon accent at all, hehe. Lycklig! Då sträckte man lite extra på sig.

Gick hem idag från skolan och blev omkörd av en amish med häst och vagn.. Kommer nog aldrig riktigt kunna vänja mig vid det.

Imorgon är det 'Deer Hunting Day' vilket är den första dagen av hunting season här, och vi får den dagen ledigt eftersom i princip alla jagar här haha... Hur konstigt är det att vi får den dagen ledigt när vi inte ens fick ledigt förra veckan på Veterans Day?! Ni kanske förstår nu hur stort hunting är här? Vet inte hur många i USA som är lediga men vet att det bara är The Northen part of Michigan som är lediga imorgon, win! Tror vi ska upp till Katie och Emily's grandparents igen och jaga haha, kan ni tänka mig i hunting kläder ute i skogen?! Nej inte jag heller! Vi får se hur det går haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback