Food

Jag hade aldrig prövat Ranch dressing innan jag kom hit, vet inte om vi har det i Sverige? Det är i allafall något som jag inte kan fatta att jag har levt utan hela mitt liv, det är helt underbart haha! Man kan seriöst ha det till ALLTING, senast idag käkade jag ris och ranch, hur gott som helst. (Vet det låter jätte wierd haha!) Igår var det hamburgare och ranch lol, låter som ett fetto nu men ni som inte prövat vet inte vad ni gått miste om. Hoppas vi har det där hemma, hur ska jag kunna klara mig utan det sen!?

Maten här är, som jag sagt förr, annorlunda. Eller egentligen inte men dom kombinerar maten på konstiga sätt. Som idag på lunchen fick vi köttfärsås, hamburgerbröd, chokladmjölk (ofc!), kex, och bullar. Det var inte som våra bullar där hemma, dessa var mer i storleken som din hand. Två fick man. Jag tyckte en räckte gott och bra, alla förutom jag tog två. Dom kunde liksom inte förstå att jag bara tig en när man kunde få två. Kanelbulles dag imorgon va? Funderar på att göra riktiga kanelbullat i helgen, föredrar dom svenska framför dom amerikanska!

Vet inte om jag visade alla saker jag gav till värdfamiljen när jag kom hit men en sak var Marabou Mjölk choklad, dom sa att dom aldrig hade ätit godare choklad innan. Vi svennar kan vi! Ahlgrens bilar tyckte dom var okej, men chokladen tog första platsen. Och vet ni vad som är så bra? Eftersom det inte finns något IKEA här i närheten (antar att det finns i Detroit eller nått) så fick jag höra av min områdes representant att det finns en Skandinavisk godisaffär här i närheten!! Och dom säljer Marabou!! Dit ska jag försöka ta mig inom dom närmaste veckorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback