Halloween shopping, Regionals and sleepover

Underbar helg! Det har varit fullt upp hela tiden och jag har haft så himla roligt! Efter skolan i fredags åkte jag och 10 andra senior tjejer från skolan till Cadillac och käkade på en asiatisk restaurang, åt som vanligt alldeles för mycket men sooom jag hade saknat den asiatiska maten! Efter det drog vi vidare till Halloween affären för att jaga costumes till festen på måndag, det fanns mycket att välja mellan fast mycket var väldigt dyrt, låg runt $50 så jag köpte inget där. Dom lite billigare costumes var tighta och på tok för korta, haha ganska slampiga... Så nej vi åkte vidare och kollade runt på lite andra ställen så jag vet vad jag ska vara nu! Tänker inte avslöja så ni får se bilder på måndag! När vi var klara åkte vi till McDonalds drive thru och köpte frappoccino och glass, hade en super rolig kväll!

På lördag morgon var det Cross Country regionals i Benzie som stod på schemat, bussen åkte 8.15 och det tog lite drygt en timme att ta sig dit från McBain. Nästan alla i vårt lag fick PR!! Jag sprang 24.10, kändes så bra att avsluta säsongen starkt! Jag träffade också en svensk utbytesstudent, Julia som bodde i Manistee, kul att snacka lite svenska!

Efter tävlingen fick jag skjuts hem av Katlyn så vi skulle hinna hem till killarnas football game, dom vann igen så nästa helg är det borta match.

Träffade Raquel efter matchen så följde med henne hem, vi hade movie night hela kvällen men vi somnade till 'The Holliday', love that movie. Vi käkade popcorn som inte var riktiga, dom hade äckligt smör på sig som smakade vidrigt haha. Undrar om det ens går att få tag på popcorn utan smör här?!

Eftersom ingen här har spelat fotboll förr, alltså soccer, så är det ett par seniors som bestämde sig för att dra ihop ett gäng och spela nu for fun på söndag eftermiddag eftersom dom andra svenska utbytesstudenterna är här, jag tror att jag och Raquel ska gå dit och brilljera lite med våra fotbolls talanger ha ha, skämt och sido. Nej men det kan nog bli roligt, sen ikväll måste jag göra homework och börja läsa min dö tråkiga bok som vi läser på engelskan..!

Och btw, jag ska aldrig mer klaga på utbytesstudenter som inte uppdaterar sin blogg varje dag, man har verkligen inte tid att göra det haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback