First day of high school

Nu har jag precis kommit hem från första dagen på McBain High School! Allt gick bra, bara sjukt svårt att hitta till alla klassrum med det gick tillslut. Under fösta lektionen ropade rektorn ut i högtalarna att alla skulle träffas i sport hallen, han hälsade alla välkomna och gick igenom några regler som gällde på skolan, t.ex...

  Inga mobiler på under lektionerna, om en lärare ser att man har en låser dom in den så man får den i slutet av dagen.
  Ingen får tugga tuggummi.
  Ingen får ha väskor med sig in i klassrummet (dom tror att folk kommer att gömma vapen eller knivar där... stupid.)
  Man får inte gå ut från en lektion, man måste stanna i klassrummet tills klockan ringer (Som för övrigt låter precis som vårt brandalarm)

Det är bara några av alla konstiga regler som finns här!


Skolan börjar 8.15 och slutar 2.56. Vi har 4 minuter att ta oss från ena klassen till den andra, vilket betyder att man inte hinner förbi skåpen för att lämna och hämta böcker så man måste bära runt på dom hela tiden. Och eftersom man inte får ha en väska i klassrummet (eftersom dom tror att man ska dra upp en kniv och döda någon) så är det lite jobbigt att bära alla tunga böcker. Tänkte skriva om alla klasser så ni kanske förstår mitt schema lite bättre:

Period 1: Pottery
Vi ska dreja vad vi vill, sen sätter hon betyg på det så det verkar ganska simpelt hoppas jag. Vår lärare verkar snäll och inte allt för sträng med reglerna och den här lektionen har jag med Katie och fyra andra tjejer från Cross Country så det är bra!

Period 2: AP Litterature and English
En klass med bara Seniors så det är jätteroligt att gå med dom i samma årskurs, och våran lärare är hur rolig som helst! Han var i Sverige för någon månad sen med några av hans elever och i Oktober kommer en lärare och elever från Sverige till våran skola och våra lektioner så det ska bli kul att träffa dom och snacka lite svenska. Men själva lektionen, herregud va svår klass det här är. Först fick vi läsa en sida av en novell och det var sjukt svår engelska, plus att det är skriven på 1700-talet också så det gör det ännu svårare. Men jag hoppas det kommer gå bra för jag gillar verkligen läraren och dom andra i klassen (skönt att man redan känner några från Cross Countryn)!

Period 3: Algebra 2
Som jag har förstått det så är vår lärare ”the hot teacher”, alla tjejer gillar honom haha. Han var väldigt ung, såg ut som bara några år äldre än mig. Men han verkade bra och roligt, sen hoppas jag den här mattekursen är på ungefär samma nivå som det jag har läst hittills. Det går även två till utbytesstudenter i samma klass, en från Brasilien och en från Spanien, så jag är inte ensam där!

Period 4: Spanish 1
Inte många Seniors, mest yngre. Vår lärare började med att berätta om sig själv och visade bilder på sina höns (?), lite weird. Men det kommer nog gå bra, vi gjorde ingenting speciellt utan fick bara lite papper om kursen. Utbytesstudenten från Brasilien var också i samma klass så vi satt bredvid varandra.

Period 5: Lunch break
Träffade Katie utanför mitt skåp så vi gick till lunch kön, när vi satte oss ner hade vi 15 minuter på oss tills nästa lektion startade. Chicken nuggets, potatisplättar, majs, chokolatemilk och BBQ sås fick vi idag. Jag ska lägga ut en bild på vår matsedel tänkte jag, sån sjuk skillnad från lunchen hemma!

Period 6: Current Events
Verkar som en helt okej lektion, kommer nog inte vara så mycket homework och läraren verkar vara helt okej. Vi kommer snacka om saker som hänt i USA under den senaste tiden, det är en kille från Cross Country som jag kände igen, annars ingen mer!

Period 7: Web Design
Simpel kurs, tror vi ska göra en egen blogg och designa allt på den, det vi hann göra idag var ett Google Account (vilket jag redan har) hela lektionen, effektivt! Och där kommer vi nog inte heller ha mycket läxor så det kommer nog bli en slapp kurs. Den Brasilianska och spanska tjejen är även med i den klassen.

Period 8: World History/Geography
Kommer bli en av dom roligaste klasserna känner jag på mig! Vi skulle b.la. rita en karta äver värden, där vi skulle sätta ut alla kontinenter. Vissa i den här klassen är inte dom smartaste, en kille sa ”I have written down 8 continents, am I missing anyone?” ”Whats the big continent called where China and all that stuff is?” Men inte alla då, bara några haha lite roligt! Kommer bli kul att höra hur dom pratar om Europa jämfört med hur vi tänker oss det. Satt bredvid en tjej som jag träffade på Web design lektionen, sen går en tjej från Spanien också i samma klass!

Efter skolan slutat börjar vår Cross country Träning 3.15 så det är bara att byta om och sen gå direkt dit.Vi sprang 5 km idag, jobbigt. Och imorgon ska jag springa min första tävling, nervööös!!




En Back to school bild på Katie, mig och Emily imorse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback