@ the hotel

Sitter just nu på hotellet och kollar på tv och bara slappar. Fick nyss ett sms från Katie om att det hade varit ett lockdown på våran skola. Ett lockdown kan vara vad som helst, typ bombhot eller dyl. men det var INTE något bombhot på vår skola idag. Jag har inte riktigt fått något klart svar om vad som har hänt med det folk har skrivit på Facebook är att det är en mamma som bor downstate som har kommit till skolan för att ta tillbaka sina barn (som jag antar att hon inte har vårdnaden av längre) fast hon släpptes inte in, så nu hade hon åkt tillbaka för att hämta ett vapen!? Så det är massor med poliser runt skolan och ingen får gå hem eller lämna skolbyggnaden. Men det är vad jag har fått ut från Facebook så det är ju inte säkert att det stämmer helt... Tror jag valde rätt dag att inte vara i skolan iaf. Känns som om sånt här aldrig skulle hända i Sverige. Men som sagt ingen är skadad eller nått sånt så jag tror (och hoppas) att det inte är något allvarligt...

Över till något betydligt roligare, jag fick ett brev från min area representive Rhonda om en Exchange Student Christmas Celebration på lördag kväll, ska bli jätteroligt! Kommer att vara folk där från bl.a. Norge, Frankrike, Tyskland och Japan. Rhonda sa att jag fick ta med mig en kompis som också är utbytis så jag ska ta med mig Maria från Brazilien! Kommer bli super, det är alltid roligt att träffa nya utbytesstudenter. Spelar ingen roll från vilket land dom är från, man har alltid något att prata om eftersom man är i exakt samma situation och man kan diskutera om hur konstiga amerikaner är haha! Nejdå men man märker att när jag pratar med Raquel som är från Spanien att vi européer är vana vid vissa saker som inte finns här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback