11-11-11 - Veterans Day


I skolan idag firade vi Veterans Day i skolans gym med alla elever och lärare, man hedrar och tackar de soldater, och deras familjer, som är eller har varit ute i krig och de som dött. Det hela började med att alla reste sig upp sade "The Pledge of Allegiance" vilket innehåller typ "we honor america, thank you lord" snack. Jag satt bredvid Maria från Brazilien och Raquel från Spanien och vi bara kollade på varandra när alla i hela salen ställde sig upp och började prata i kör. Varenda kotte kunde den utantill. Vi tre bara gapade och kollade på varandra haha, tur att alla var helt fokuserade på vad dom sade med högra handen på hjärtat och vända mot den amerikanska flaggan så ingen såg att vi såg helt vilsna ut..! Livet som utbytesstudent är inte alltid lätt haha! Det hela höll på i drygt en halvtimme, rektorn och tre elever höll tal och visade bilder på två soldater som hade gått på McBain High School för 20 år sen. Till sist ställde sig alla upp och bad en sista gång för alla soldater, amen. Alla i hela salen stod helt tysta med ögonen stängda. Allt detta är så ovanligt från vad man är van vid, vi i Sverige skulle aldrig ha en dag som den här, eller ställa sig upp och be framför hela skolan. Men det hela var väldigt fint gjort och det var kul att få ha upplevt det. USA är ett väldigt patriotiskt land och idag märkte man hur stolta alla är över sitt land. Tycker vi i Sverige också borde ta efter lite där.

Under hela helgen ska jag följa med till Katie och Emily's grandparents, tror vi ska upp till Traverse City imorgon och shoppa lite. På söndag ska jag följa med till KYRKAN för första gången för mig sen jag kom hit (eller ja första gången ever om man inte räknar med bröllop, konfirmationer eller skolavslutningar!). Det kommer bli riktigt intressant, tror vi ska på söndags skolan först på morgonen så vi får se hur det går! Uppdaterar om helgen när jag kommer hem på söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback