Footballgame and Schooldance

I fredags var det dax igen för homegame och McBain Ramblers mötte vann med 60-0 så det var inte direkt spännande, men ändå kul att vara där och kolla! Jag börjar förstå reglerna nu mer och mer faktiskt, alla här har ju stenkoll på allting som händer och själv sitter man och försöker hålla koll på vad publiken gör. Applåderar dom, applåderar jag haha.

Igår satt jag och kollade på nästan en hel football match på tv, är snart fullärd! I fredags kom det även två nya studenter från Sverige (!!!) som ska vara här i tre veckor, jag och ett gäng på 10 andra tjejer stod och väntade på dom när dom kom till matchen, jag lärde dom hur man sa "du är söt" ifall killen var goodlooking haha.. Herregud va det ovanligt att prata svenska med dom framför alla andra som snackade engelska, det kändes verkligen jättekonstigt. Får se om dom är på skolan på måndag så jag kanske kan snacka mer med dom då :)

Efter matchen var det Dance på skolan, visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Kändes som om det skulle vara dom ett mellanstadie disco, men det blev faktiskt riktigt lyckat! Det var bara en vanlig jeans dance så man behövde inte vara uppklädd, inne var det mörkt och alla fick glow sticks som man dansade med haha, det blev iaf en lyckad kväll med mycket skratt och dans. Och om ni vill att jag kommenterar på hur dom dansar här så har alla rykten besannats för mig, grinding på hööög nivå! Vissa såg det ut som om dom gjorde det fast med kläderna på, ja några av dom var verkligen crazy. Killen stod typ helt still bakom tjejen med hans händer på hennes höfter medan tjejen grindade järnet, det var en upplevelse kan jag lugnt säga haha!

Och igår hade vi vårt sista meet inför Regionals nästa vecka, fick ungefär samma tid som förra gången. Vi sprang på en golfbana och oj så sugen man blev på att spela golf igen. På vägen hem stannade vi på McDonalds (suprise), jag ska aldrig beställa large fries igen, här pratar vi XXXL skulle aldrig kunnat äta upp den där själv! Plus att det kostade lika mycket som våra små gör där hemma, knaas!

Här är lite bilder på mig och Katieee eftersom Cissa tyckte jag lade ut för några bilder haha!







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback