Halva året kvar

Idag har jag varit i USA exakt halva tiden, kom till Michigan för 139 dagar sen och åker hem till Sverige igen om 139 dagar! HALVA TIDEN GOTT FOLK, känner ändå att tiden har gått lagom snabbt, inte för fort eller för långsamt.

Under tiden jag har varit här har jag insett hur mycket jag älskar Sverige. Missförstå mig inte fel och tro att jag inte gillar USA, för det gör jag verkligen! Stormtrivs! Men man märker verkligen även hur mycket som skiljer USA och Sverige från varandra, saker som man inte tänkte på innan man hade bott i USA. När jag har pratat med andra utbytesstudenter så har dom alla sagt samma sak, vi älskar våra hemländer ännu mera nu efter vårt utbytes år. ÄLSKADE SVERIGE.

Amerikanare är mer sociala än vad vi är men samtidigt är vi så mycket mer öppna om saker och ting. Många får inte dejta innan dom är 16, och om dom har ett förhållande så är det oftast oseriöst. Typ blir ihop med någon och ändrar sin relationsstatus på Facebook och skriver att dom älskar varann och ska gifta sig osv. Efter tre timmar gör dom slut och skriver massa emo saker på sin wall på Facebook. Okej kanske inte så extremt men ni fattar. Plus att alla här där jag bor är ihop med någon på skolan, jag skulle typ kunna räkna på en hand alla som är singel. Inte många alltså. Inte för att jag bryr mig men ni hör ju hur det ser ut, välja första bästa typ tills alla är upptagna på hela skolan. Lol
I skolan om en lärare ser att man håller på med sin mobil blir man av med den och får tillbaka den i slutet av dagen (på något mirakulöst sätt har jag inte blivit av med min mobil än, peppar peppar).
Måste ju bara tillägga att jag saknar europeiskt mode, dom vet inte riktigt hur man klär sig här. Blir mest sweat pants och t-shirt. Inte riktigt min grej men det funkar.
Även fast min skola är liten så gillar jag den, alla säger att McBain High School är den bästa i distriktet. Dom har också berättat att dom tyckte jag hade tur att jag hamnade i denna skola ist för i Cadillac High School. Skolan har dåligt rykte och den har även högst procent antal gällande tonårs graviditeter i vårt distrikt..
Men som sagt jag gillar fortfarande USA väldigt mycket, speciellt sättet och upplägget i skolan. Samma lektioner varje dag gör att dagarna går hur fort som helst plus att jag iaf har lättare att lära mig saker om man har varje ämne en timme om dagen varje dag så man inte glömmer bort allt, speciellt med spanskan! Och school spirit! Att ha sporter på skolan är grymt, det gör att man får en gemenskap man inte hade hemma i Sverige, samma med prom/homecoming, senior trip osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback