Happy New 2012!!

I torsdags efter att jag blev upphämtad i Traverse City åkte vi tillbaka till den tyska utbytesstudenten Isabelles hus (ni vet det sjukt stora huset som vi firade Exchange Student Christmas i för ett par veckor sen?). Jag spenderade tre nätter där, torsdag till söndag. Jag hade det sjukt roligt dom fyra dagarna! Jag hade bara träffat Isabelle en gång innan och då pratade vi inte ens mycket med varandra, men ni vet hur det är när man träffar en person och man börjar prata, och man märker hur mycket man har gemensamt och hur roligt man har ihop. Precis så var det! Europe rules

Den 31 december vaknade vi upp vid 11 på morgonen, då sätter sig Isabelle upp i sängen och börjar skratta! Jag fattade ingenting och frågade varför hon satt där och garvade åt mig! Som svar fick jag: "I woke up at 3pm this morning because you were screaming something in your sleep! And it sounded like swedish because I have no idea what you said!! Haha!"
Så alltså hade jag legat där och snackat för mig själv i sömnen hehe... Konstigt att det var på svenska ändå eftersom man pratar, tänker och drömmer allting på engelska nuförtiden! ;)

Nyårsafton var iallafall lyckad, det var jag, Isabelle, Brooke, Katie, Jessie, Terri och Ryan som firade in det nya året i deras hus! Vid 6 tiden (när ni där hemma fick nytt år!) hade vi pizza party, måste ha gått upp minst 5 pounds dom senaste dagarna jag var där! Sen vid 12 slaget kollade vi på "the ball drop" från New York City på tvn och räknade ner det nya året tillsammans. Efter det kollade vi på horror movies hela natten!

Innan jag och Isabelle gick och la oss satt vi och lyssnade på gamla låtar som ingen här har hört, sånna som var poppis i Europa i typ början av 2000-talet! Nostalgi på hög nivå! Så vi stannade uppe och lyssnade på musik hela natten och snackade om hur mycket Tyskland och Sverige påminner om varandra och hur mycket bättre vår musiksmak är jämfört med amerikanernas! Asså ibland har ju inte ens dom som bor här hört det amerikanska sångerna som vi har hört! Iallafall så bestämde vi två att vi ska flytta till Berlin när hon har tagit studenten i Tyskland, bra idé va!? Taggad! Lol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback