Amerikanska Ambassaden

I Tisdags va det dax att fixa mitt visum till USA, mamma skjutsade mig så jag var där till halv åtta. Gick ganska snabbt att komma in, runt en halvtimme och då var det väl som att gå igenom en kontroll på flygplatsen. Ingen mobil fick man ha med sig in heller, den tog dom.
Sen inne träffade jag några andra som jag träffade på lägret medans vi väntade på att få bli uppropade till intervjun. Nu kan jag väl tycka att intervju inte riktigt är rätta ordet eftersom hon frågade bara vart i USA jag skulle (såklart!) och då sa jag att jag inte hade blivit placerad än. Det var det ända, sen lämnade jag mina fingeravtryck och alla visum papper och sen var det klarttt! Lätt som en plätt, fick tillbaka mobilen och det hela gick på knapt två timmar! Trodde allt skulle gå på kanske runt fyra timmar iaf!
Fast tyvärr var inte klockan tio än när jag var klar så affärerna hade inte öppnat än, så jag struntade in att ta bussen in till stan och gick längst hamnen, mysigt! Gick in och tog en latte medans jag väntade. Sen när klockan äntligen blev tio gick jag runt i några affärer och sen blev det 11 tåget hem, skönt tog knapt 40 min! Det skulle ta ungefär en vecka för att få hem passet och själva visumet! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback