Alla dessa sprutor..

Igår var jag iväg till vaccinations centrumet igen, det var nämligen dax att ta den andra Hepatit B sprutan. Som tur är så är jag inte spruträdd så det gick bra. Detta var som sagt den andra och den första tog jag för en månad sen, den sista dosen ska jag ta om 6 månader så vi får se om jag hinner ta den innan jag åker iväg! Men som det ser ut nu så kommer jag nog inte hinna ta den.
Hepatit A är också en spruta som man måste ta och den första tog jag i oktober någon vecka innan jag skulle iväg till Thailand, det är även där osäkert om jag kommer ta sista dosen här hemma i Sverige eller borta i USA!

För ungefär två veckor sen var jag tvungen att testa mig för TBC, och för att göra allt lite extra krångligt så kunde jag inte göra detta test där jag har tagit hepatit A och B sprutorna utan på ett annat ställe.. I allafall så fick jag gå till ett annat ställe på andra sidan stan för att fixa testet. Dom stack typ in en nål i armvecket och så var det klart, efter två dagar kunde jag komma tillbaka för att få reda på om det var negativt eller positivt. Jag var typ nervös över att det skulle vara positivt, haha! Kanske mest ångest över att behöva ta ännu mera sprutor eller nått... Testet var som tur negativt så dom skrev på ett papper som vi sen scanade in och skickade vidare till STS. TBC testet var det allra sista som behövdes skickas in för att min ansökan skulle bli komplett! Jag dör så mycket papper det har varit fram och tillbaka som man har fyllt i och skickat in! Inte för att jag tror att det är över än, men det värsta i allafall!






Längtan efter det som väntar på andra sidan atlanten går inte att beskriva! Snart är jag där!

Kommentarer
Alexandra

SV: aah visst är den! :) självklart kan vi länka, länkar dig med en gång :)

POSTAT 2011-03-08 KLOCKAN 06:30:58
BLOGG: http://alexandrieah.blogspot.com
Amanda

Haha nej, fast ändå. NYC har jag varit i och de känns rätt "populärt". Vore roligare tycker jag att hamna isf Upstate kanske så kan man åka till NYC ibland! :)



Ja absolut, jag länkar dig på en gång!

POSTAT 2011-03-08 KLOCKAN 11:44:49
BLOGG: http://amandasusa.blogg.se/
veera

Visst, länkar nu :D

POSTAT 2011-03-08 KLOCKAN 12:05:27
BLOGG: http://bloggen.fi/veeraiusa
Madde

Haha, mitt tbc-test var inte likadant xd Jag fick ta en spruta på översidan av underarmen ;) Ska dit på torsdag och kolla av det :P Sen är nääästan alla mina papper klara också :D

POSTAT 2011-03-08 KLOCKAN 15:40:32
BLOGG: http://missduchess.devote.se
amanda utbytesstudent USA

sv; Du är länkad! Vilken org. åker du med? :)

POSTAT 2011-03-09 KLOCKAN 21:13:34
BLOGG: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback