Thanksgiving

Thanksgiving

Igår var det dax för min första Thanksgiving, och det var precis som alla hade sagt, har aldrig käkat så mycket som jag gjorde! (Inte ens på ett julbord!) Kunde typ inte röra mig på under kvällen haha.. Turky, stuffing och pumpkin pie var bara några saker vi hade, vi gick upp vid nio på morgonen och lagade maten hela förmiddagen! Jag, Katie och Emily hade alla fått i uppgift att laga en rätt själva, jag valde att baka solrosfrallor eftersom jag inte riktigt hade koll på vad man käkar på thanksgiving... Plus att jag är så trött på allt ljust och luftigt bröd, blä. Och gud så gott brödet blev med tanke på att jag aldrig har bakat bröd förr och att mina matlagnings kunskaper är ganska begränsade. Men som sagt så gick dom hem så min värdmamma frågade om jag kunde baka flera idag, man tackar! Hon hade även köpt tre flaskor Pellegrino till mig, åååh det var underbart att dricka kolsyrat vatten igen! Alla i min familj tycker att det är vidrigt hehe.. Fast det är bra för då får jag allt för mig själv.

Såg en Soda Stream i en katalog idag, funderade starkt på att köpa en om det inte vore för att den kostade 100 dollar.. Visste ni att Soda Stream var svenskt? Det hade inte jag någon aning om, fast det är ingen här som hade hört talas om det innan jag berättade om den. Och hemma har nästan alla en så det är lite annorlunda..

Vårt internet slutade fungera idag så jag kan inte ladda upp några bilder just nu... Irriterande.

Idag har min värdmamma varit och jobbat så det blev ingen Black Friday shopping idag tyvärr, de ända reklamerna som gick på tv idag var om 'black Friday shopping' så man börjar tröttna lite på deras tjat hehe...

Bara en månad kvar till jul, åh allt är så mysigt här nu eftersom dom redan har börjat med julpyntning och julmusik i alla affärerna, I love it! Och om inte länge alls fyller jag 18, helt sjukt!

I onsdags fyllde en kille år som jag har spanska med så vi var hemma hos honom och firade med massa andra seniors, vi hade det riktigt roligt! Men det suger att man inte kan köra bil här, måste fråga om skjuts överallt man ska. Och det känns ju inte precis bättre att 16 åringar kan köra runt medan jag får skjuts av dom som är två år yngre än mig själv haha... Maria från Brasilien berättade att dom inte heller får ta körkort för ens dom är 18, fast dom får inte heller börja övningsköra för ens dom är 18, (vilket inte makes any sense for me at all) så det är väl alltid något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback