20 November

Vad har hänt dom senaste dagarna? Inte mycket, kollade på Katies basket turnering på lördag morgon. Gick upp 6, mindre roligt. Pratade med mamma på skype en bra stund, alltid lika roligt! Nu sitter jag på mitt rum och ska försöka mig på engelska läxan, lite onödig svår om du frågar mig.. Men det ska nog gå! Gjorde nyss klart min Algebra 2 homework, betydligt mycket enklare. Matten här är egentligen inte så svår, jag har gort det mesta innan men det är språket som gör det hela krångligt. Och ni som har lite koll på matte vet ju att vi skriver y=kx+m. Här skriver dom y=mx+b. Varför kan inte alla bara skriva LIKADANT?! Sånna små saker som gör det svårare haha..
Och jag måste ju erkänna att jag fortfarande inte kan deras system hur man mäter med feet och inches, okej en feet är 12 inches eller nått sån. Har inte den blekaste vad det är i cm dock.. Känner att vårat metric system makes more sense...

1 mil = 10 km, 1 m = 10 dm, 1 cm = 10 mm
1 mile = 1760 yards, 1 yard = 3 feet, 1 foot = 12 inches
Just sayin...
Dessa fina Victoria's Secret card fick jag dom senaste två gångerna jag handlade där, dom kan vara värda allt mella $10-$150 och man kan börja använda dom den 1a december! Can't wait!
Nu väntar American Music Awards 2011 på ABC!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback