My weekend!

Kom precis hem från en springrunda med Katie, vädret var precis lagom att springa i. Inte allt för kallt plus lite vind!

I fredags efter skolan och träningen gick vi hem och duschade, bytte om och gick tillbaka till skolan för att kolla på skolans football lag som hade match mot Evart, vi vann med 39-0! Tyvärr så var det svinkallt och det regnade även till och från så vi gick hem i halvtid, gick förbi affären och köpte varm choklad och satte oss och värmde upp oss framför en film.

Skolans orkester spelade före matchen och i halvtid, och våra cheerleaders cheerade under hela matchen, fast min skolans cheerleaders är inte jättebra om man säger så. Viftar lite på armarna och sjunger hejar ramsor, skulle jag också kunna göra lätt!! Hehe.. När man ser dom i filmer så är det dom som är de populära tjejerna. Så är det inte här! Lol

På lördagen ringde alarmet 4.50, wuäh jag var inte glad då. Struntade i att käka frukost och fick skjuts till skolan av Kori, det var bäcksvart ute vilket betyder att man inte borde vara uppe utan ligga och sova!! I allafall så åkte vi bussen i två timmar till Carson City, lite onödigt långt kan jag tycka men jag fick någon timmes sömn så det gick fint! Väl framme så höll jag på att frys ihjäl, tre grader visade termometern. Vi började med att gå banan en gång och sen började värma upp. Tror det var runt 30 olika skolor där i vår klass och det är 7 tjejer från varje skola som springer så det var en sjukt stor tävling! Jag sprang på 25.30 någonting, ungefär som förra gången så det är jag nöjd över! Tjej loppet var det första så efter vi var klara fick vi vänta på killarna och the middelschool races, sen vid 11 åkte vi till Panderosa som är ett matställe och käkade lunch med hela Cross Country laget!

Juste, i Carson City såg jag en tjej med den norska flaggan på ryggen. YES tänkte jag och gick fram till henne, vi snackade en bra stund och det känndes så ovanligt att prata svenska med en norsk i USA, det var svårt believe me! Haha det märktes att man inte snackat svenska face to face med någon på en månad, men hon norskan var iaf jätte trevlig och hon var glad att jag hade kommit fram och snackat med henne!

När vi kom hem gick vi till skolan och kollade på när Katies 8-åriga kusin spelade ett football game, åh dom var så gulliga! Dom hade även små 8-åriga tjejer som cheerade hela tiden ah sötaste ever! Dom var bra mycket bättre än dom från highschool haha..

Sov till 12 idag, skypade lite med mamma och johan och även Linda! Super roligt att höra från henne igen, även fast mitt internet suger och samtalet bröts så var det kul att hinna prata en stund i alla fall!

Det var min helg, blev ett litet längre inlägg det här gången och ska försöka ladda upp lite bilder senare också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback