Ten years later, 9/11

10 år sen 9/11 idag, dom har direktsändningar från ground zero här på tv i USA från Memorial Ceremony, sorgligt.

I helgen har jag haft ett till XC meet, gick inte lika bra som förra. Eller jag sprang inte JV denhär gången, utan V så det var lite svårare, sen var det äckligt varmt också så det var jobbigt haha! Idag har jag och Kori slappat framför tvn med Vampire Diaries och kollat aldeles för många avsnitt.
Vi bestämde oss för att åka till Cadillac med hennes jeep, det var superhärligt att bara åka runt med taket nedfällt och volymen på max!! Det blev lite shopping också, ett linne för 4$ och en kofta för 14$, riktiga fynd.
I kväll käkade jag pasta för första gången på snart en månad, herregud va gott det var. Dom har aldrig heller hört om pasta carbonara, skandal! Det måste jag laga någon gång!
Och när vi ändå är inne på ämnet mat så kan jag visa hur min matsedel ser ut för September månad, lite annorlunda från Fyris mat kan jag lugnt säga. I dryckes väg kan man välja mellan vanlig milk eller chocolate milk, det finns inte vatten!! Det ska man köpa själv om man vill ha...! Sen är portionerna gigantiska, orkar inte ens äta upp halva så ingen risk att behöva svälta här heller!



Kommentarer
Alma

Hahahah OMG vilken mat! Bara snabbmat och sen en maaassa! Känns väldigt amerikanskt om jag får lita på mina fördomar. Men det är det som känns bra också! Det är ju därför man vill vara utbytesstudent, för att uppleva allt amerikanskt! ;) Måste bara fråga, får man välja en av alla saker som står varje dag eller är det ALLT som gäller?? Det är ju typ tjugo saker varje dag haha!

POSTAT 2011-09-13 KLOCKAN 00:32:13
BLOGG: http://alittlebit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback