Sunday

Helgen har varit ganska slapp, inte gjort något speciellt. Sovit mycket, fått lite läxor gjort, skickat iväg fyra brev och hunnit skypat!

Igår skypade jag först med mami, alltid lika mysigt! Sen med Jennifer, såå roligt att prata igen. Det var så himla längesen vi snackade, nästan en månad exakt nu. Kul att få prata lite snabbt med kusin och moster också! Sen snackade jag med Henrik som är i Colorado just nu, alltid lika roligt att prata med andra utbytesstudenter. Man känner verkligen att det är andra som är i exakt samma sits och det är kul att diskutera saker som mat och skola och höra hur lika man tycker om skillnaderna här i USA mot hemma i Sverige!

På eftermiddagen idag åkte jag och Kori till Cadillac och handlade lite mat och käkade lunch. Jag köpte Pellegrino, underbart att dricka kolsyrat vatten för första gången på en månad! Dom hade aldrig hört om Soda Stream, är det svenskt? Sen när vi kom hem kollade vi på säsongspremiären av Desperate Housewives och Panam på ABC!

Älskar att min värdmamma är lika into filmer, tv-serier och musik som jag är. När vi sitter och kollar på tv kommer det ständigt upp diskutioner som: "Isn't that the guy from Gossip Girl?" "Yea, thats Eric and hes in that series Revenge which had premiere on ABC yesterday, right?" "Mhm, he got abs now, I love Revenge."
Jätte konstig att se Eric van der Woodsen straight, det stämmer liksom inte.
(Kan rekomendera Revenge, första avsnittet var riktigt bra!)




Me and Katie @ Bronner's


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback