Three weeks in the states

Herregud vad tiden går fort, för exakt tre veckor sen hade jag precis kommit hit till huset och var helt sjukt trött. Sov jag-vet-inte hur många timmar den natten! Tänk vad mycket som har hänt på nästan en månad. Nine more to go!! (Jaa jag räknade lite fel där med veckorna haha!)

Skolan rullar på som vanligt, vi börjar få lite mera läxor nu också vilket kan bli lite körigt ibland när man har träning efter skolan. But so far so good! På pottery gör vi stenar just nu, lite konstigt. Man fick dekorera den hur man ville så jag skrev "Jag älskar dig" och ett hjärta, ingen fattade vad det stod, alltid lika kul med folk som försöker uttala svenska ord haha! Igår gjorde jag och Katie klart hela denna veckans matteläxa, älskar att ha en matte nerd som man kan jobba matte med, hehe!

Idag hade vi ett till XC meet i Beal City, tog drygt en timme dit med skolbussen. Vädret var skönt att springa i, inte allt för varmt! Sprang JV idag och det blev en medalj idag igen! 3e plats blad tjejerna och nytt personbästa, 5K på 26.58 (Ser så mycket bättre ut att komma under 27 min haha). Övning ger färdighet heter det va? Plus att jag sprang på 32 minuter i lördags, vad hände där?


Bild från lördagens meet, McBain i Gul/grönt!

På fredag ska vi ta foto till yearbook, vad ska jag ha på mig?! Jobbigt val, det får lösa sig på fredag morgon (då man är som mest stressad..!)
I helgen ska vi åka bort någonstans men min värdmamma säger inte vart, hon sa att det skulle bli en suprise! Hatar att inte veta haha, vi skulle bo på hotell mellan lördag och söndag så lär vara en bit bort, spännandeeeee!

Hoppas ni har det jättebra i Sverige, jag trivs bara bättre och bättre här borta i Michigan ju längre tiden går!

----------

Sen vill jag tillägna en (väldigt mycket) försenad grattis hälsning till min underbara vän Carolina Cyrén som har fyllt 18 år! Hoppas du hade en toppen dag, äääntligen 18!! <3


Kommentarer
Anonym

Du åkte väl 23 inte 13? Haha

POSTAT 2011-09-14 KLOCKAN 10:58:20
Julia

Haha.. kul att man kan räkna ordentlig också! Tack anonym!!

POSTAT 2011-09-14 KLOCKAN 23:29:57
BLOGG: http://juliajordeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback