Q&A



Jag kommer ihåg att jag började berätta om mig och min familj, sen vad jag och mina vänner brukade göra på fritiden. Skriv klart och tydligt vad du gillar att göra på din fritid och om du gillar någon speciell sport, typ basket, fotboll eller hockey så att de familjer som är intresserade av samma sporter eller intressen väljer just dig.

Skicka med många foton på dig själv där hemma, gärna när du utövar någon sport eller liknande! Min värdfamilj har iallafall berättat för mig att dom gillade att jag skickade med många foton på mig själv och dom frågade också innan jag kom om jag kunde skicka mera foton.

Skriv varför du vill åka på ett utbytesår, förväntningar, vad du vill lära dig av deras kultur och uppleva under ditt år. Ett tips kan vara att skriva om att du är inresserad av USA och deras kultur och att du vill lära dig massor med nya saker av din nya värdfamilj om ditt värdland. Sånt gillar dom att höra, speciellt när man ger komplimanger om deras land! ;)

En sak jag var osäker på var vad jag skulle skriva om religion (kommer inte riktigt ihåg om detta var i mitt personliga brev eller någon annan stans man skulle fylla i) men jag visste inte om någon familj ville ta emot mig om jag skrev att jag var ateist? Vet att jag och mamma diskuterade detta mycket under tiden jag väntade på att få en värdfamilj. Och jag kommer ihåg att när jag frågade min värdfamilj i början om vad dom tyckte om att det stod att jag var ateist så sa dom att dom var lite skeptiska till det. Men efter att dom hade pratat med min area rep. så berättade hon att ateist inte betyder samma sak för dom, som för oss. Kan ha varit en anledning till att det tog så lång tid för mig att få en värdfamilj, har ingen aning.

Hoppas du fick lite tips på vad du kan skriva om, och låt dina föräldrar läsa igenom det innan du skickar in det så dom kan fixa stavfel och komma med tips på hur du kan förbättra ditt brev! Lycka till, du kommer att få ett grymt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback